Londra pas cu pas

Share this post! Share on Facebook38Pin on Pinterest0Share on Tumblr0Share on StumbleUpon0Tweet about this on TwitterShare on Google+1

Grandoare, măreție, ordine, rafinament, civilizatie, putere, bun gust, așa as începe sa caracterizez capitala cosmopolita de pe malul Tamisei.

londra 13

Am ajuns la Londra intr-o dupa-amiaza calda de mai.   Am iubit-o din prima clipa. Si pe ea. Asta nu inseamna ca trădez Parisul, nu, doar ca Londra mi-a dat din prima clipa sentimentul ca mi-ar putea fi casa. Mi-a dat sentimentul de siguranță, am găsit in sfârșit ceea ce caut la un oraș:  ordine, curatenie, civilizatie, oameni educati, siguranță, intr-un cuvânt: normalitate. Probabil mi-a plăcut atât de mult si datorită zonei in care ne-am cazat, undeva foarte aproape de Kensington Gardens si Notting Hill. O zona aristocrata, liniștita, cu multi copaci, catedrale gotice, parcuri si clădiri albe, in stil colonial, toate la fel, ordonate, impunătoare si cu flori colorate la intrare.

londra 6londra 4londra 12
Am stat decat trei zile, prea puțin ca sa putem vizita tot ceea ce ne propuseseram, căci Londra este un oraș uriaș, pe orizontala. Dar nici nu ne-am propus sa alergam sa bifam 10 obiective pe zi, ci sa ne dam ragazul  de a o ne cunoaște si de a ne bucura de fiecare moment. Fiind cazati central si neavând decat 3 zile la dispoziție, nu am cumpărat Oyster card (pe care vi-l recomand), am gândit ca e mai practic sa luam bilete la autobuzele hop in , hop off si am platit 34 lire/ persoana pentru 2 zile, pret care a inclus si o croaziera pe Tamisa.

In prima zi am facut un tur de recunoaștere, văzând obiectivele din autobuz si coborând acolo unde ne propuseseram. Fara graba, fara stres, încercând sa mergem destul de mult si pe jos, mai stand pe o banca in parcuri, mai la o cafea pe la terasa unui pub, mai la o prăjiturica si un ceai intr-un restaurant.
Am ajuns intai la Buckingam Palace si am văzut schimbarea gărzii, apoi am trecut prin parcul Saint James către Westminster  Abbey si Big Ben.
Mi-a plăcut mult parcul Saint James, cu multe flori, pajiști de un verde crud, lebede si ratuste care se plimba nestingherite si veverite curajoase care vin lângă tine sa le dai ceva de mancare. La Westminster am stat destul de mult la rând, era plin de turiști, insa totul este grandios si merita efortul.
Am trecut pe lângă Big Ben si Houses of Parliament, apoi am trecut podul peste Tamisa, îndreptându-ne către London Eye, de unde ne-am imbarcat in scurta croaziera pe Tamisa cu destinația finala Tower of London.

A doua zi am vizitat British Museum, National Galleries, Catedrala Sfântul Paul si  Covent Garden. Trebuie sa va povestesc si de Oxford Street, Bond Street si Harrod’s. Oxford Street este o strada de magazine care se întinde de la Marble Arch si pana la Piccadilly Circus. Magazine de o parte si de alta, un furnicar de oameni cu plase de cumpăraturi in maini, o agitatie nebuna care pe mine m-a obosit îngrozitor. Bond Street este strada magazinelor de moda încă din secolul al XVIII lea, cea mai scumpă strada din Londra si din Europa.
Am fost si la magazinul Harrod’s, unde  am văzut atâta lux si opulenta cat nu voi mai vedea probabil vreodată, ca nu ma omor nici dupa shopping, nici dupa prea mult lux. Am văzut decat parterul, care m-a impresionat prin bunul gust, grandoare si un simt estetic de mare clasa.

Cel mai mult in Londra mi-au placut parcurile, întinse pe sute de hectare, cu pajiști verzi si platani inalti, cu grădini minuțios aranjate si îngrijite.
E foarte placut sa gasesti atâtea oaze de liniște si natura in inima unui oraș atât de agitat si grăbit cum este Londra. Londra are opt parcuri regale: Hyde Park, Kensington Gardens imediat lângă el, Saint James Park, între Buckingham si Big Ben, Regent’s Park, Greenwich Park, Bushy Park, Richmond Park si Green Park.
Noi am fost in Hyde Park, in Kensington Gardens unde poti sa dai nas in nas cu Catherine, ducesa de Cambridge, căci locuiesc in Palatul Kensington,  am mai fost in Saint James si in Regent’s Park. Cat despre vreme, poate am fost noi norocosi, dar in mai vremea a fost frumoasa, soare blând in toate cele trei zile, iar ploaie decat intr-o zi, câteva “dusuri” londoneze urmate de soare.

londra 8londra 9londra 10
Mi-au mai placut foarte tare podurile Londrei : Millenium Bridge si Hungerford Bridge, poduri pietonale, apoi London Bridge, Tower Bridge, Westminster Bridge, Albert Bridge, Hammersmith Bridge, Blackfriars Bridge.
Daca vreți sa va bucurati din plin de o călătorie la Londra si sa o cunoasteti pe îndelete, va recomand sa stati o săptămana.

londra 1londra 2
Ca si costuri, noi am platit 100 lire/camera dubla pe noapte, in zona centrală.Transportul este foarte scump, un drum cu metroul este in jur de 4 lire, de aceea recomand Oyster card, despre care am mai scris aici.
O cafea costa in jur de 4-5 lire, o masa la restaurant  in jur de 20-25 lire/persoana.  Muzeele sunt gratuite in marea lor majoritate, insa intrările la celelalte obiective sunt si ele destul de scumpe:

20 lire/adult intrare la Westminster Abbey
20, 50 lire/adult  intrare la Buckingham Palace
20 lire / adult Tower of London
Big Ben ( Elisabeth Tower) nu poate fi vizitat in interior decat de către rezidenții britanici.
17 lire / adult Saint Paul Cathedral
22,5  lire / adult Madame Tussauds
19, 10 lire / adult/ London Eye

londra 11londra 21londra 20londra 23

Așa de tare mi-a placut Londra, incat peste o jumătate de an am vizitat-o iar, pentru o săptămana, însoțiti si de copii. Si m-am legat si mai mult de Londra, va trebui sa mai vin de multe alte ori ca sa o descopăr cu adevărat. Cosmopolita, uriașă, uneori senina alteori innorata, colorata in verde in parcuri si in gri de la cenușia Tamisa, cu străzile-i forfotind de sute de limbi  si dialecte ale lumii, Londra e orasul care iti da o noua perspectiva asupra vieții.

Vouă cum vi s-a părut marele oraș?

Pe curand si tot pe drumuri!